Необхідність в системі контролю над транспортом виникає у абсолютної більшості підприємств, які мають у своєму розпорядженні транспорт. Причому сьогодні це вже не стосується тільки автотранспортних підприємств, системи моніторингу впроваджуються транспортними компаніями і в річковому, і морському судноплавстві, в авіації, на залізниці. Не дивно, адже для повноцінної роботи виникає необхідність безперервно стежити за показниками руху і стану транспорту.
Але розглянемо варіант з автотранспортом. Власник або керівник АТП має багато статей розтрат пов'язаних з транспортом: витрати на підтримання належного технічного стану, оновлення автопарку, на прямі експлуатаційні витрати, до яких належать витрати на паливо та інші витратні матеріали. Великий відсоток витрат становить заробітна плата співробітників і т.п.
У той час, коли автотранспортний засіб знаходиться в роботі «на лінії», керівнику залишається лише здогадуватися про раціональність використання ресурсів, як матеріальних, так і людських. Таким чином, витрати відшкодовуються за фактом (при найкращому розкладі за наявністю касового чека), при цьому контроль за роботою довіряється власне самому виконавцю цієї роботи. Не дивно, що контролюється вона не завжди сумлінно.
Водії бувають особливо винахідливими в створенні різних схем, завдяки яким гроші компанії потрапляють в особисте розпорядження співробітника. Іншими словами, відбувається крадіжка тим чи іншим способом: фальшиві чеки, заправка не в бак, а «в каністру», недостовірні показники пробігу, відключення виконавчих механізмів під час руху. Не варто забувати і про «ліві» рейси і нераціональну експлуатацію АТЗ. Водіями було винайдено безліч різних способів шахрайства.
Що ж робити? Виявляється, керівники і власники АТП можуть максимально виключити людський фактор із ланцюжка контролю. Таким чином, можна домогтися дійсно істотних успіхів в оптимізації роботи компанії.
Як це здійснити? Саме з цією метою встановлюється система моніторингу, що дозволяє за допомогою спеціальних датчиків отримувати об'єктивні дані про параметри руху, роботу різних механізмом і пристроїв, технічні показники основних систем. Обман власника стає помітним відразу ж, і якщо керівниками вводяться відповідні санкції стосовно порушників, то факти шахрайства сходять нанівець.
Про високу ефективність у підвищенні дисципліни співробітників за допомогою системи моніторингу свідчить факт, що одному автотранспортному підприємству, наприклад, вдалося заощадити на ПММ 10% після одного лише факту встановлення пристроїв для моніторингу на автомобілі, при цьому до системи вони ще підключеними не були.
Завдяки системі супутникового моніторингу можна отримати точні і актуальні дані про місцезнаходження, напрямок руху та швидкості транспорту, які визначаються супутниковими системами навігації GPS / ГЛОНАСС. Також за допомогою спеціальних датчиків можна дізнатися і про безліч інших параметрів - стан двигуна, кількість палива в баку, температуру в рефрижераторі і т.п. Інформація передається на сервер по каналах GSM / GPRS.
Дані, зафіксовані датчиками, зберігаються в системі, звідки вони можуть бути при необхідності вилучені або власником або його представником, або будь-якою людиною, яка пройшла процедуру авторизації для входу в програму.
Важливо, що база даних надійно захищена від втручання ззовні, що робить неможливим видалення записів або підтасовування параметрів недобросовісними співробітниками компанії. Інформація, яка потрапила в систему буде зберігатися там до моменту, коли вона буде потрібна. Входити в програму для отримання даних можна не тільки в ручному режимі, інформація може також розвантажуватися автоматично на сервер керівника або власника автотранспортного підприємства. Сучасні системи моніторингу дозволяють також здійснювати конвертацію даних в формати систем бухобліку або управління підприємством.
Керівник або власник АТП може встановлювати обмеження і контролювати їх дотримання за допомогою супутникової системи моніторингу. Так, наприклад, обмежуватися може територія експлуатації транспорту, його швидкість руху, тривалість стоянок, пробіг і т.п. Як тільки відбулася яка-небудь порушення обмежень, воно тут же фіксується системою і вноситься до звіту. Тут залишиться зафіксованим все - включення / відключення механізмів, заправки / зливи палива, технічні несправності та ін. Особливо зручною для подальшого аналізу є можливість бачити місцезнаходження транспортного засобу із прив'язкою до конкретної рядку звіту. Це дозволяє відстежити і згодом викорінити факти шахрайства водіями.
Таким чином, запровадивши на підприємство систему моніторингу автотранспорту, можна домогтися економії 20-30%. Однак на цьому переваги не закінчуються. Керівник використовує отриману інформацію для оптимізації роботи АТП: більш ефективного використання робочого часу співробітників, вивільнення резервів для оплати праці, скорочення чисельності транспортних засобів за рахунок раціонального його використання, збільшення швидкості оновлення автопарку. В результаті знижуються витрати на амортизацію, а також на ремонт застарілих ТЗ. Так, впровадження системи супутникового моніторингу дозволяє підвищити рентабельність автотранспортного підприємства дуже істотно.
Дякуємо за заявку
Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом.
Виникла помилка.
Будь ласка спробуйте повторити трохи пізніше.
Дякуємо за заявку
Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом.
Виникла помилка.
Будь ласка спробуйте повторити трохи пізніше.