Останнім часом українські автолюбителі весь час знаходяться в стресовій ситуації: постійно зростають ціни на бензин, відбуваються перебої з поставками палива, і до того ж, за витрачені гроші водій часто отримує неякісний бензин.
Величезне бажання деяких недобросовісних компаній заробити на зменшенні якості бензину б'є по кишені автолюбителів: а також впливає на технічний стан їхніх машин. Все частіше водії звертаються на СТО з такими неполадками: погіршується робота свічок запалювання, засмічується паливна система і фільтри, виникають проблеми з каталізатором, що в кінцевому рахунку призводить до підвищеного зносу і поломки двигуна.
Багато автозаправок, а іноді і компанії з виробництва палива, в якості простого і дешевого способу підвищення октанового числа застосовують спеціальні добавки, за допомогою яких з бензину АІ-76 легко виходить АІ-92, а АІ-92 без особливих зусиль перетворюється на АІ-95.
Наприклад, метилтретбутиловий ефір (МТБЕ) дивним чином перетворює «дев'яносто другий» бензин в «дев'яносто п'ятий". При додаванні 10-15% МТБЕ до складу бензину, октанове число виростає на 6-12 одиниць. При цьому сильна корозія, викликана МТБЕ, а також деформація еластичних частин губить автомобіль.
Метиловий і етиловий спирти також здатні підвищити октанове число на 3-8 одиниць. Але проблемою етилового спирту є його гарне поглинання вологи з повітря. Тому постійно потрібно стежити за його зневодненням, а це задоволення дороге, ось і доводиться автолюбителям звертатися в СТО зі скаргами на «стукіт клапанів».
Однією з найбільш ефективних добавок є тетраетилсвинець. При його згорянні утворюється оксид свинцю, який осідає на клапанах, забиває поршні. Також свинець дуже токсичний і здатний накопичуватися в організмі, викликаючи важкі захворювання.
На дешевих заправних станціях деякі умільці додають в бензин нафталін, який підвищує октанове число на 5-6 одиниць. Через свою здатність кристалізуватися, нафталін забиває бензонасос, форсунки і т.д.
Підвищена кількість бензолу, сірки, ароматичних вуглеців не тільки псують автомобіль, але і, потрапляючи до атмосфери, погіршують екологію навколишнього середовища.
Змочити в бензині білий аркуш звичайного паперу. Після випаровування палива, потрібно оглянути поверхню паперу. Якщо вона залишилася чистою - бензин має хорошу якість, якщо папір вкрився жирними плямами - в пальному присутні домішки.
Капнути трохи бензину на скляну поверхню і попалити. Утворилося біла пляма на склі? Це хороший знак - смол в паливі або дуже мало, або вони взагалі відсутні. А ось присутність жовтих або коричневих плям, навпаки, свідчить про порушення норми концентрації смол. Є ще один варіант: у разі домішок дизельних речовин на склі залишається рідина.
Перевірити колір палива. Просто наповніть скляну банку або пляшку бензином і подивіться через неї на світло. Паливо повинно мати трохи жовтуватий відтінок. А тепер киньте в ємність кілька крупинок марганцівки. Якщо бензин набув рожевого кольору, то це є доказом присутності в ньому води. Не забудьте утилізувати пляшку або банку, яку використовували для експерименту.
Протестувати запах бензину. Даний метод, правда, використовується в основному досвідченими водіями. Адже не кожен водій-початківець розпізнати запах сірководню і нафталіну. Ви можете розрізнити? Тоді сміливо нюхайте бензин - якщо ці запахи присутні, краще буде придбати паливо на іншій заправці.
На жаль, іноді визначити якість бензину самостійно практично неможливо. Представлені вище методи не завжди можна застосовувати, і вони можуть виявитися недостатньо інформативними.
Власнику або керівнику компанії з власним автопарком завжди важливо знати, де заправляються його водії. Як ми розглянули вище, використання низькоякісного бензину обертається дуже істотними витратами в подальшому, тому його потрібно максимально уникати. Як же може бути власник впевнений, що водій заправився саме потрібним бензином на зазначеній заправці? Адже способів шахрайства в даному питанні дуже багато.
Вирішити проблему допоможе впровадження GPS-системи контролю палива. Так, керівник може отримувати дані про те, в якому місці, коли і який обсяг палива був заправлений кожним водієм. Тепер заправитися «на трасі» і перевести в готівку паливні чеки не вийде.
Більш того, система супутникового контролю палива дозволяє здійснювати дуже значну економію коштів. Про кожний випадок зливу палива, його нецільового використання або заправки «на стороні» диспетчер дізнається, коли отримає звіт. А значить, випадки зловживання і крадіжки палива будуть неодмінно виявлені. Залежно від конкретного підприємства, вдається заощадити від 20 до 40% витрат на ПММ. Про всі можливості цього методу контролю палива ми розповідали докладніше раніше в блозі.
Дякуємо за заявку
Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом.
Виникла помилка.
Будь ласка спробуйте повторити трохи пізніше.
Дякуємо за заявку
Наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом.
Виникла помилка.
Будь ласка спробуйте повторити трохи пізніше.